czwartek, 3 listopada 2011

Università per Stranieri - 3 kroki aby zapisać się na studia

Kiedyś usłyszałam takie stwierdzenie od mojej znajomej Polki, że kto przyjedzie do Perugii cieżko mu będzie z niej wyjechać, w pozytywnym tego słowa znaczeniu oczywiście... ;) I coś w tym jest, bo kiedy zdecydowałam się na dwumiesięczny  kurs językowy w Perugii, mój pobyt przedłużył się do prawie pięciu lat, a mianowicie do studiów licencjackich i pózniej magisterskich.


Università per Stranieri di Perugia to renomowany i najpopularniejszy  Uniwersytet dla Obcokrajowców we Włoszech.
System studiowania jest bardzo dogodny dla studentów, którzy jednocześnie chcą pracować i studiować, gdyż obecność na zajęciach nie jest obowiązkowa. Oczywiście nie polecam opuszczania zajęć osobom z nikłą znajomością języka włoskiego, ponieważ bedą miały trudności z przygotowaniem sie do egzaminów.

Warunkiem przyjęcia na studia licencjackie jest certyfikat z języka włoskiego na poziomie B2. Jeżeli ktoś nie posiada takiego certyfikatu lub jeszcze nie jest na poziomie średniozaawansowanym, może przyjechać do Perugii odpowiednio wcześniej (przynajmniej 2 miesiące) i zapisać sie na kurs językowy organizowany przez Università per Stranieri. Osobiście ukonczyłam taki kurs i bardzo go polecam, poziom nauczania jest bardzo wysoki  i szybko przynosi efekty (przynajmniej ja trafilam na świetnych profesorów). 

Pierwszym krokiem na studia licencjackie na w/w uniwersytecie jest złożenie wniosku o przyjęcie na uczelnię, można go ściągnać ze strony (poniżej podam wszystkie potrzebne linki) i złożyć w sekretariacie uczelni osobiście lub drogą pocztową wraz z kopią kompletnych dokumentów. 

Następnie przygotowujemy niezbędne dokumenty przetłumaczone na jezyk włoski przez tłumacza przysięgłego i poświadczone w biurze legalizacji MSZ poprzez tzw. "apostille":

świadectwo maturalne zalegalizowane przez właściwe kuratorium, poświadczone w biurze legalizacji MSZ oraz zalegalizowane i uwierzytelnione w Konsulacie Włoch w Warszawie
- zaświadczenie o zarobkach wszystkich członków rodziny (gospodarstwa domowego) wystawione poprzez właściwy Urzad Skarbowy, które jest niezbędne do otrzymania stypendium i do obniżenia kosztów nauki (czesnego)
- potwierdzenie wpłaty I-szej raty czesnego (po przyjęciu na studia)
- 2 zdjecia legitymacyjne
- kopia dowodu osobistego lub paszportu

Ostatnim i najważniejszym krokiem jest egzamin wstępny przeprowadzony w formie rozmowy kwalifikacyjnej (dokładne terminy podane są na stronie uniwersytetu). Nie jest to nic strasznego, nie należy się stresować, gdyż egzamin ten nie służy wyeliminowaniu konkurencji, lecz poznaniu poziomu przygotowania przyszłych studentów. Z doświadczenia wiem, że prawie wszyscy kandydaci są przyjmowani także zachecam Was do składania podań na uczelnię :) W razie jakichkolwiek pytań, piszcie do mnie:)


Powodzenia!!!     In bocca al lupo!!!




Przydatne linki:

4 komentarze:

  1. Witam, znalazlam ten blog ze strony www.wlosk.ang.pl jestem zainteresowana studiami we wloszech ( Perugii) i chcialabym jak najwiecej o nich wiedziec, mam pare pytan ktore mnie nurtuja. Prosila bym o pomoc jezeli jest taka mozliwosc oto moj e-mail milianna@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam ja wylatuje do perugii 28.9.12
    jeśli ma ktoś znajomego to proszę o kontakt
    henryk@ultrapak.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja studiowałam w Perugii (najpierw Erasmus potem już tak normalnie,a le nie skończyłam bo dostałam pracę w innym zakątku Włoch). Miasto samo w sobe jest fajne i ma też fajny międzynarodowy klimat, ale na moje oko nie ma w nim dużo perspektyw zawodowych. Znajomi Włosi, którzy mieszkają w tamtych stronach narzekają, ze znalezienie dobrej pracy w tych okolicach jest możliwe tylko po znajomości, że trzeba znać odpowiednie osoby, inaczej kicha. Jakkolwiek samo miasto podoba mi się, mam do niego sentyment i mam nadzieję, że niedługo się tam wybiorę.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej, ja również chciałabym z Tobą porozmawiać o studiach jeśli to nie problem napisz prosze do mnie, z góry dziękuję (:
    monann94@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...