sobota, 15 grudnia 2012

Pomysł na ozdoby świąteczne cz.II - suszone pomarańcze na choinke

Zgodnie z obietnicą dzisiaj część dalsza na temat dekoracji świątecznych DIY (Do It Yourself)
Pokażę Wam jak przygotować suszone pomarańcze do zawieszenia na choince.



Suszone pomarańcze to nie tylko znakomita ozdoba, która świetnie prezentuje się pomiędzy kolorowymi bombkami i cukierkami, ale oprócz swojego wyglądu roztacza dookoła przepiękny cytrusowy zapach, który od razu kojarzy się ze Świętami Bożego Narodzenia.



Przygotowanie jest łatwe, wymaga jednak trochę cierpliwości, gdyż wysuszenie pomarańczy zajmuje kilka godzin. 

Do przygotowania naszych aromatycznych bombek będą potrzebne: 
pomarańcze lub inne cytrusy
 cukier
 kolorowe tasiemki. 
Według uznania możemy dodatkowo ozdobić nasze owoce goździkami, cynamonem lub kolorowym brokatem.


Wykonanie:

Umyte pomarańcze (lub inne cytrusy) kroimy na plastry o grubości ok. 1 cm.



Następnie układamy je na blaszce pokrytej folią aluminiową i posypujemy cukrem.



Wkładamy do rozgrzanego do 140'C piekarnika i suszymy przez ok. 2-3 godziny. 



Czas suszenia zależy od rodzaju piekarnika (czy z termoobiegiem czy nie). Radzę co jakis czas zagladac do naszych pomarańczy i przekręcić je na drugą stronę, tak, aby się nie przypiekły za mocno.


Kiedy pomarańcze są już gotowe, możemy je ozdobić na różne sposoby, np: wbić w skórke goździki, przywiązać laseczkę cynamonową lub posmarować klejem i posypać kolorowym brokatem.
Cynamon i goździki dodadzą aromatycznego zapachu :)

Ja moje pomarańcze przewiazałam tylko kolorową nitka i zawiesiłam na choince.

A Wy jak ozdabiacie swoje cytrusy??

Zapraszam również do obejrzenia krókiego filmiku instruktażowego na YT  :)




CATC


2 komentarze:

  1. W tamtym roku miałam suszone pomarańcze na choince i bardzo mi się podobały, zastanawiam się czy ich znowu nie powieszę. Śliczne ozdoby świąteczne.
    Pozdrawiam Maya

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, apropos świąt, to pozwoliłam sobie zaprosić Cię do blogowej zabawy :)
    http://cysiowelove.blogspot.com/2012/12/tagowanie-christmasowe.html

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...