piątek, 8 czerwca 2012

Biurokracja cz. IV Tessera Sanitaria

Stało się... zdrowie przestało mi dopisywać i zostałam zmuszona na wizytę u lekarza. I tu powstał mały problem, gdyż nie miałam legitymacji zdrowotnej (po wlosku "tessera sanitaria") , ktora jest niezbędna, aby na taką wizytę się zapisać. Oczywiście awaryjnym wyjściem jest lekarz prywatny lub pronto soccorso (izba przyjęć), ale prywatna wizyta i badania kosztują w miarę sporo. Do niedawna korzystałam z usług lekarza studenckiego (dlatego też do tej pory nie zaopatrzyłam się w tesserę), ale on przyjmuje w Perugii, a ja mieszkam w Rzymie. Zadzwoniłam więc na infolinię (numer znalazłam w internecie), aby dowiedzieć się co w takiej sytuacji mam zrobić i jak ewentualnie dostać potrzebną mi tesserę. Pani cierpliwie wytłumaczyła mi gdzie mam się zgłosić i jakie dokumenty przygotować. Musze przyznaćże byłam bardzo pozytywnie zaskoczona, gdyż znając włoską biurokrację, wyobrażałam sobie, że bedzie to trudne i czasochłonne przedsięwzięcie z odsyłaniem od okienka do okienka, a tu wręcz przeciwnie, moj problem rozwiązałam w mgnieniu oka i zostałam zapisana do bardzo fajnego lekarza!



 A teraz kilka słów co należy zrobić:
  • Po pierwsze należy pójsc do apteki polożonej najbliżej naszego miejsca zamieszkania i zapytac o ASL, pod który podlega nasza dzielnica.
  • Po drugie nalezy zglosic sie do wyznaczonego nam ASL i zlozyc odpowiedni formularz (dostepny w ASL) z prosba o wydanie nam Tessera Sanitaria.
  • Po trzecie wybrać lekarza rodzinnego z ktorego uslug chcemy korzystac. Lista lekarzy jest dostepna w ASL.

Jakie dokumenty przygotować:
  • Umowa o prace (osoby pracujace)
  • Zaświadczenie z uczelni i odcinek potwierdzajacy ostatnio zapłaconą ratę za studia (osoby uczące się). Co do potwierdzenia zapłaty nie jestem pewna w 100%, ale tak było napisane w formularzu, więc na wszelki wypadek radzę wziąć.
  • Zaświadczenie o zameldowaniu (residenza) lub zaświadczenie tymczasowego pobytu (domicilio) lub umowa o wynajem mieszkania/pokoju - chodzi o to, aby w ASL mogli potwierdzić Wasz wloski adres zamieszkania.
  • Dokument tozsamosci oraz jego kopia (najlepiej wloski dowod osobisty, ja na poczatku dalam polski i poproszono mnie o wloski)
  • Codice fiscale oraz jego kopia

Cała procedura trwa ok. 10 minut!! Plus czekanie w kolejce :)

A na koniec mały epizodzik, bez którego oczywiście nie mogło się obejść :) Pani, ktora mnie rejestrowała, pomyliła moje adresy i wpisała nazwę ulicy z adresu, pod którym jestem zameldowana, natomiast kod pocztowy i miasto z adresu rzymskiego. Takze radzę Wam dokładnie przeczytać dokument, który podpisujecie, w przeciwnym raze będziecie zmuszeni wrócić do ASL, aby wyprostowac błędy... mnie to czeka jutro rano... ;)

Powodzenia!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...