sobota, 9 lutego 2013

Tłusty Czwartek i ostatki... polowanie na pączki

Przedwczoraj był Tłusty Czwartek, dzisiaj są ostatki i wszyscy na FB chwalą się tym ile zjedli pączków i faworków. We Włoszech również jest duży wybór karnawałowych pyszności, jednak nic nie dorównuje naszym polskim pączkom. Czytając o nich w internecie i oglądając smakowite zdjęcia moja ochota na pączka wzrosła tak bardzo, że postanowiłam usmażyć je sama. Był to mój debiut kulinarny. Przepis zaczerpnęłam od babci :) Okazało się, że ich przygotowanie nie jest wcale takie trudne!





Przepis na pączki z powidłami śliwkowymi

Potrzebne składniki:

550 g mąki
50 g  drożdży
200 ml ciepłego mleka
3 żółtka
1 całe jajko
dwie łyżki masła
łyżka stołowa spirytusu
powidła śliwkowe
olej
cukier puder do posypania


Rozpuszczamy drożdże w ciepłym mleku, dodajemy cukier i mieszamy. Do miski wsypujemy przesianą przez sitko mąke, wplewamy rozpuszczone drożdże, dodajemy jajko i żółtka i delikatnie mieszamy. Następnie dodajemy rozpuszczone w garnuszku masło oraz spirytus. Całość ugniatamy na gładkie ciasto. 
Ugniecione ciasto należy przykryć ściereczką i odstawić na ok. 30 min czekając aż urośnie. Ja moje postawiłam koło kaloryfera tak aby nabrało więcej ciepła.

Kiedy ciasto już spulchnieje, wałkujemy na grubość ok. 2 cm i wycinamy krążki. Na jeden krążek kładziemy powidła śliwkowe lub inną marmoladę i zalepiamy drugim pustym krążkiem. Zalepiamy dobrze boki i uklepujemy kulkę.

W międzyczasie rozgrzewamy dużą ilość oleju w garnku i wrzucamy do niego nasze pączki, Należy smażyć przez ok. 15 sekund z każdej strony. 

Kiedy są już gotowe układamy na talerzu pokrytym papierowym ręcznikiem. Na koniec posypujemy cukrem pudrem lub polewamy lukrem.... Ja moje pączki posypałam również pokruszonymi orzeszkami.


SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...